Σταυρωμένος αλλά όρθιος...
Την 11η του μηνός, ανήμερα των Αγίων Αποστόλων Βαρθολομαίου και Βαρνάβα εορτάζει και ο Πατριάρχης του Γένους μας και κάτοχος του Οικουμενικού θρόνου της Αγιοτάτης Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως κ.κ. Βαρθολομαίος. Ο σταυρωμένος Ιεράρχης της Ορθόδοξης Εκκλησίας και το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι ότι έχει μείνει από το Βυζάντιο μέσα στη Πόλη. Έχει την τύχη να υπερασπίζετε τον Οικουμενικό θρόνο των Αγίων και την ατυχία να βρίσκετε ακριβώς στο στόμα του λύκου (γκρίζου ή λευκού). Πραγματικά το Πατριαρχείο έχει περάσει από πολλές δυσκολίες, έχουν δολοφονηθεί 7 Πατριάρχες και ο κ. Βαρθολομαίος από θαύμα ζει ακόμη... Τρία κρούσματα δολοφονίας έχουν καταγραφεί στα χρόνια της Πατριαρχίας του. Το πρώτο ήταν τα φλεγόμενα καδρόνια που εκτοξεύτηκαν από αγνώστους στην αυλή του Αγίου Γεωργίου, η βόμβα που έσκασε στο γραφείο όπου τραυματίστηκε σοβαρά στο χέρι ο Αρχιμανδρίτης Νεκτάριος και τρίτον εκείνη την περίοδο που επί μία εβδομάδα κυκλοφορούσαν άγνωστοι έξω από την οικεία του. Την ίδια εβδομάδα η Τούρκικη αστυνομία είχε πληροφορία ότι κινδυνεύει η ζωή του κ. Βαρθολομαίου.. Τελικά η αστυνομία έδρασε γρήγορα και έκανε φρούριο το σπίτι του Παναγιωτάτου και οι άγνωστοι δεν πλησίασαν ποτέ..!! Αυτοί όμως είναι οι γνωστοί εχθροί του Οικουμενικού θρόνου. Το Φανάρι τα τελευταία χρόνια απέκτησε και "εγχώριους" εχθρούς.. Εχθρούς που επικαλούνται την Αγάπη, νηστεύουν, κάνουν ελεημοσύνες, βαπτίζονται στο όνομα της Αγίας Τριάδος.. Ας δούμε τα πράγματα με τη σειρά και ας σταθούμε στους σημαντικότερους σταθμούς του κ. Βαρθολομαίου.
Σύντομο βιογραφικό
Γεννήθηκε στις 29 Φεβρουαρίου 1940 στο χωριό Άγιοι Θεόδωροι Ίμβρου και έλαβε τουρκική υπηκοότητα. Το κοσμικό του όνομα ήταν Δημήτριος Αρχοντώνης και οι γονείς του ονομάζονταν Χρήστος και Μερόπη. Φοίτησε στα σχολεία της Ίμβρου και στο Ζωγράφειο Λύκειο της Κωνσταντινούπολης και κατόπιν εγγράφηκε στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης, από την οποία αποφοίτησε αριστούχος το 1961. Τον Αύγουστο του ίδιου έτους χειροτονήθηκε διάκονος στο μητροπολιτικό ναό της Ίμβρου από τον πνευματικό του πατέρα, τότε Μητροπολίτη Ίμβρου και μετέπειτα Χαλκηδόνος, Μελίτωνα Χατζή και του δόθηκε το όνομα Βαρθολομαίος. Από το 1961 μέχρι το 1963 εκπλήρωσε τις στρατιωτικές υποχρεώσεις του ως έφεδρος αξιωματικός στον τουρκικό στρατό. Από το 1963 έως το 1968, παρακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές, με υποτροφία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, στο Ινστιτούτο Ανατολικών Σπουδών Ρώμης, στο Οικουμενικό Ινστιτούτο Bossey της Ελβετίας και στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Έλαβε το διδακτορικό του στο κανονικό δίκαιο από το Γρηγοριανό Πανεπιστήμιο Ρώμης, υποβάλλοντας διατριβή με θέμα «Περὶ τὴν κωδικοποίησιν τῶν ἱερῶν κανόνων καὶ τῶν κανονικῶν Διατάξεων ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Ἐκκλησίᾳ».
Εκκλησιαστική διακονία
Όταν επέστρεψε στην Κωνσταντινούπολη το 1968, διορίστηκε ως βοηθός κοσμήτορα της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης και τον Οκτώβριο του 1969 χειροτονήθηκε Πρεσβύτερος από τον πνευματικό του πατέρα. Έξι μήνες αργότερα, ο τότε Οικουμενικός Πατριάρχης Αθηναγόρας τον χειροθέτησε Αρχιμανδρίτη στο πατριαρχικό παρεκκλήσι του Αγίου Ανδρέα.
Όταν ο Δημήτριος Παπαδόπουλος εξελέγη Οικουμενικός Πατριάρχης το 1972, συνέστησε το πατριαρχικό γραφείο και ονόμασε το νεαρό Αρχιμανδρίτη Βαρθολομαίο διευθυντή του. Την ημέρα των Χριστουγέννων του 1973 χειροτονήθηκε Μητροπολίτης Φιλαδελφείας. Παρέμεινε προϊστάμενος του πατριαρχικού γραφείου μέχρι την εκδημία του πνευματικού του πατέρα, τότε Μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτωνα Χατζή, οπότε εξελέγη παμψηφεί διάδοχός του, Μητροπολίτης Γέρων Χαλκηδόνος, τον Ιανουάριο του 1990.
Στις 22 Οκτωβρίου 1991 εξελέγη από την Πατριαρχική Σύνοδο ο 270ός Αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως, Νέας Ρώμης και Οικουμενικός Πατριάρχης.
Σταυρική πορεία...
Η διακονία του κ. Βαρθολομαίου δεν θα είναι στρωμένη με ροδοπέταλα... Από την μία έχει την Τούρκικη κυβέρνηση και τον πάντα εχθρικό λαό, προς τα Ιερά των Ελλήνων και από την άλλη έχει τον φανατικό Ορθόδοξο Χριστιανό που τον πυροβολεί και τον πετροβολει σε κάθε ευκαιρία... Ας δούμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Σίγουρα οι περιπτώσεις που σκανδάλισαν και εξακολουθούν να σκανδαλίζουν είναι οι συναντήσεις του κ. Βαρθολομαίου με τον Πάπα Παλαιάς Ρώμης. Άλλοι λένε για Συλλείτουργα, άλλοι για συμπροσευχές ενώ άλλοι το πάνε παραπέρα και θεωρούν πως έχει γίνει μυστική ένωση με τους Παπικούς.. Τίποτα απ' όλα αυτά δεν ισχύει!! Ο Πατριάρχης επισκέπτεται τον Πάπα σαν αρχηγό Κράτους. Φυσικά θα τον προσφωνήσει με τους τίτλους του. Το ότι τον αποκαλεί "Αγιότατο" δεν σημαίνει ότι είναι κιόλας... Κι εμείς αποκαλούμε τον Οικουμενικό Πατριάρχη "Παναγιώτατο" τι σημαίνει αυτό; Ότι είναι ισάξιος της Παναγίας μας; Αγωνιζόμενος Χριστιανός είναι και ο Πατριάρχης και δεν θεωρείτε σωσμένος... Μπορεί να χάσει την ψυχή του, όπως όλοι μας... Το "Παναγιώτατος" λοιπόν είναι τίτλος και όχι κατάσταση στην οποία βρίσκετε ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης... Όπως και το "Οικουμενικός" Πατριάρχης είναι τιμητικό. Δεν είναι πρώτος, δεν είναι ανώτερος των Ορθοδόξων Προκαθήμενων. Τιμητικά τον αποκαλούμε "Οικουμενικό" διότι το Πατριαρχείου που διακονεί βρίσκεται στη άλλοτε πρωτεύουσα του Βυζαντίου, του πρώτου Χριστιανικού Κράτους... Έτσι λοιπόν και το "Αγιότατος" του Πάπα Παλαιάς Ρώμης δεν μπορεί να ισχύει. Είναι απλά ένας τίτλος που οφείλει να σεβαστεί και ο κ. Βαρθολομαίος. Αν δεν το έκανε, δεν είχε λόγο να σεβαστεί και τον τίτλο του Πατριάρχη μας και ο Πάπας Παλαιάς Ρώμης.. Αφού γι αυτούς, εμείς είμαστε αιρετικοί... Οπότε κατά την γνώμη μου, καλά κάνει ο κ. Βαρθολομαίος και προσφωνεί τον Πάπα με τους τίτλους του...
Συμπροσευχές και συλλείτουργα
Κυρίως οι Αιρετικοί Παλαιοημερολογήτες (ΓΟΧ) αναθεματίζουν τον Οικουμενικό Πατριάρχη (από Αθηναγόρα και μετά) αλλά και τους υπόλοιπους Ορθοδόξους Προκαθήμενους κατηγορώντας τους για συλλείτουργα και συμπροσευχές... Δυστυχώς συνηθίζετε το φαινόμενο να παρασύρουν και δικούς μας Χριστιανούς αλλά όλοι τους δυστυχώς στερεύουν πνευματικής γνώσης... Καταρχάς συλλείτουργο με Παπικό ιεράρχη ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΓΊΝΕΙ ΠΟΤΈ (μέχρι σήμερα)!!!! Συλλείτουργο σημαίνει να χρησιμοποιούν οι Προκαθήμενοι των δύο εκκλησιών (Ορθόδοξη και Παπική) την ίδια Αγία Τράπεζα και να βγαίνουν και να μεταλαβάνουν τον λαό με κοινό Άγιο Ποτήρι.. ΠΡΆΓΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΓΊΝΕΙ ΠΟΤΈ!!! Ούτε συμπροσευχή έχει γίνει. Δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν ο Προκαθήμενος των Ορθοδόξων βρίσκετε στον ίδιο χώρο με τον Προκαθήμενο των Παπικών. Ο κ. Βαρθολομαίος για παράδειγμα θα προσεύχεται με το "Κύριε Ιησού Χριστέ Ελέησον με" ενώ ο Αιρετικός Παπικός με την δική τους προσευχή. Με άλλα λόγια ο Πατριάρχης προσεύχεται στον Χριστό ενώ ο Πάπας στον διάβολο. Επομένως συμπροσευχή ΔΕΝ ΥΠΆΡΧΕΙ!!! Φυσικά και λάθη έχουν γίνει και πολλά μάλιστα.. Ποιος είναι αυτός ο Χριστιανός που δεν έχει κάνει λάθη; Δογματικά λάθη... Ποιος μπορεί να πει κάτι τέτοιο; Χριστιανός σημαίνει κάνω την ζωή του Χριστού βίωμα. Ποιος μπορεί να ισχυριστεί κάτι τέτοιο;
Παραδείγματα του παρελθόντος που προσπερνούν οι πολέμιοι...
Αλήθεια, όλα αυτά που βλέπουν οι super Ορθόδοξοι από τον κ. Βαρθολομαίο πρώτη φορά τα συναντάμε; Τι γίνεται όταν όλα αυτά τα ανοίγματα τα έκανα Άγιοι της Εκκλησίας μας; Η Αιρετική παράταξη των ΓΟΧ συχνά πυκνά μας φέρνει παράδειγμα τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό. Κι εμείς εκείνον έχουμε παράδειγμα, δεν το καταλαβαίνουν όμως διότι έχουν έλλειψη διάκρισης και πνευματικότητας... Κατηγορείται συνεχώς ο Παναγιώτατος για συναντήσεις με τους Αιρετικούς και τον περίφημο διάλογο των εκκλησιών. Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός για να αρνηθεί να υπογράψει την ένωση με τους Παπικους έπρεπε πρώτα να βρεθεί ενώπιον τους... Αφού λοιπόν βρέθηκε ενώπιον με τους Παπικους σημαίνει πως δεν θεωρούσε κακό τον διάλογο με τους Αιρετικούς... Πήγε λοιπόν σε αυτή τη συνάντηση, μίλησε μαζί τους και όταν έκρινε με τη Χάρις Του Αγίου Πνεύματος ότι το πράγμα στραβώνει για την Ορθόδοξη Εκκλησία έδωσε ομολογία Χριστού και αρνήθηκε να υπογράψει.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος και ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είναι άλλοι δύο άγιοι που έχουν κάνει καραμέλα οι ΓΟΧ... Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός λέει η παράδοση, πως είχε πει το περίφημο "τον Πάπα να καταριέσται διότι εκείνος θα είναι η αιτία του κακού" Προσωπικά πιστεύω πως κάτι τέτοιο ο Άγιος Κοσμάς ποτέ δεν είπε. Το πως και το γιατί είναι άλλο θέμα. Αν το είπε όμως θα πρέπει να έρχεται σε σύγκρουση με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Διότι ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος είχε πει "Την Αίρεση να μισείται, όχι τον Αιρετικό διότι ο Αιρετικός είναι εικόνα Θεού" Εμείς λοιπόν ποιον από τους δύο Άγιους θα ακούσουμε; Έναν άγιο που μας ζητάει να καταριόμαστε τον Αιρετικό ή έναν άγιο που μας ζητάει να αγαπάμε τον Αιρετικό; Είναι δυνατόν ο Άγιος Κοσμάς να έρχεται σε σύγκρουση με τον Ιερό Χρυσόστομο; Έναν άλλο λόγο Αγίου που επικαλούνται οι πολέμιοι του Οικουμενικού Πατριάρχου Βαρθολομαίου είναι το γνωστό σε όλους μας "στον Αιρετικό, ούτε καλημέρα". Ωραία, να συμφωνήσω. Ας πούμε για παράδειγμα θα έρθει ο υδραυλικός στο σπίτι μου, θα χτυπήσει το κουδούνι και με βάση τον Άγιο θα πρέπει να ακολουθήσει ο εξής διάλογος.
Υδραυλικός: (Ανοίγω την πόρτα) Καλημέρα.
Εγώ: Πιστεύεις εις Έναν Θεό... και εις Έναν Κύριον Ιησού Χριστόν... και εις το Πνεύμα το Άγιο.... εις μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία...
Υδραυλικός: Ναι, πιστεύω..
Εγώ: Α, καλημέρα σας, περάστε...
Το κάνουμε όλοι αυτό; Ξέρουμε πως ο άλλος απέναντί μας είναι Ορθόδοξος Χριστιανός ή κάτι άλλο; Είμαστε σοβαροί; Ο Άγιος το λέει αυτό για τους Αιρετικούς που έρχονται να σου αλλάξουν την πίστη..!! Υπάρχει μία απίστευτη παρερμηνεία στην Αγία Γραφή και στον πατερικό λόγο μόνο και μόνο να ικανοποιήσουμε τον εγωισμό μας και να δείξουμε πόσο πνευματικά ανώτεροι είμαστε από τους Ιεράρχες μας... Ένα άλλο περιστατικό για τους ΓΟΧ είναι η καθαίρεση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου. Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος καθαιρεθηκε από τον Πατριάρχη Αλεξανδριας Θεόφιλο και από μια ψευτο - σύνοδο που είχε συγκαλεσει η αυτοκράτειρα Ευδοξια. Στην "καθαιρεση" ο Ιερός Χρυσόστομος εξοριστηκε αλλά μετά από τον ξεσηκωμό του λαού επέστρεψε ξανά στο θρόνο του... Ερώτηση; Όταν ο Άγιος επέστρεψε στο θρόνο και συνέχισε να ιερουργει ποιους μνημονευε; Σταμάτησε να μνημονεύει τον Πατριάρχη Αλεξανδριας; Έφυγε από την Εκκλησία και έκανε δική του Επισκοπη; Σταμάτησε μήπως να μνημονεύει τους άρχοντες της Πόλης - Ευδοξια που τον εξόρισε; Έκανε κυριγματα ο Άγιος κατά του Πατριάρχη Αλεξανδριας και της συνόδου που τον ψευτο - καθαιρεσε; Συνέχισε να διακονει την Εκκλησία που τον καθαιρεσε και τον εξορισε!!! Δεν έφυγε, δεν έκανε δική του Εκκλησία εξαιτίας ενός μοχθηρου Πατριάρχη και μιας ελεγχόμενης ψευτο - σύνοδο... Ας πούμε λοιπόν ότι οι Πατριάρχες μετά τον Αθηναγόρα είναι Αιρετικοί. Ποια οι στάση των ΓΟΧ; Ίδια με αυτή του Ιερού Χρυσοστόμου; Δεν νομίζω... Αυτό το παράδειγμα είναι και για τους δικούς μας super Ορθοδόξους που κάθε ώρα και στιγμή κράζουν και καταδικάζουν τον κ. Βαρθολομαίο.. Έχουμε και τον Άγιο Παϊσιο που στη συνάντηση με τον κ. Βαρθολομαίο είπε "ο Θεός προνόησε και την κατάλληλη εποχή έφερε τον κατάλληλο Πατριάρχη" Προφήτευε κάτι ο όσιος; Το είπε από ταπείνωση; ότι και να έκανε ΟΦΕΊΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΆΝΟΥΜΕ ΤΟ ΊΔΙΟ!! Αφού αγίασε ο Παϊσιος θα αγιάσουμε κι εμείς..!! Ξέρω ότι κουράζω αλλά πρέπει να αναφερθώ και σε ένα άλλο παράδειγμα Αγίου, αυτό του Αγίου Γρηγορίου Ε'. Πολλοί ήταν αυτοί που καταράστηκαν τον Άγιο της Εκκλησίας μας για τον αφορισμό κατά της Φιλικής Εταιρείας και του Υψηλάντη... Το κείμενο αναφέρει σκληρά λόγια για τον Υψηλάντη και του υπόλοιπους αγωνιστές μας.. Μεταξύ άλλων οι ήρωές μας αποκαλούνται απονενοημένοι, αλαζόνες, δοξομανείς, ματαιόφρονες, ψευδολόγοι», που προσέλκυσαν «κακοήθεις και ανοήτους», που διέσπειραν και αποστόλους «δια να εξαπατήσωσι και να εφελκύσωσιν εις τον ίδιον της απωλείας κρημνόν και άλλους πολλούς των ομογενών μας». Ο Υψηλάντης καθησύχαζε με επιστολή του τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη ότι «ο μεν Πατριάρχης βιαζόμενος παρά της Πόρτας σας στέλλει αφοριστικά και εξάρχους παρακινώντας σας να ενωθήτε με την Πόρτα, εσείς όμως να τα θεωρείτε ταύτα ως άκυρα, καθότι γίνονται με βία και δυναστείαν και
άνευ θελήσεως του πατριάρχου»... Αλήθεια, σκέφτηκε κανένας πως ο κ. Βαρθολομαίος βρίσκετε ακριβώς στην ίδια θέση με τον προκάτοχό του Άγιο Γρηγόριο Ε'; Ο Υψηλάντης που έπρεπε να προσβληθεί και να νιώσει άσχημα απέδειξε πνεύμα, διάκριση και συνέχισε τον αγώνα και ελευθέρωσε την Χώρα μαζί με τους υπόλοιπους αγωνιστές.. Εμείς τι κάνουμε όταν ο Πατριάρχης μας κάνει συναντήσεις με Παπικούς, Μουσουλμάνους ή Εβραίους που ζουν στη Πόλη; Έχετε δει στο διαδίκτυο με τι λόγια στολίζουν τον Παναγιώτατο οι ΓΟΧ αλλά και οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί; Πως αλλιώς θα κρατηθεί όρθιο το Πατριαρχείο αν δεν έχουμε την βοήθεια των άλλων; Καλός ή κακός ο Πάπας Παλαιάς Ρώμης είναι ποιο αναγνωρίσιμος από τον Οικουμενικό Πατριάρχη μας. Τον χρειαζόμαστε, χρειαζόμαστε την προστασία του διότι οι Τούρκοι θέλουν να τα έχουν καλά με όλους τους Δυτικούς άρχοντες, αφού ο σκοπός τους είναι να μπουν στην Ευρώπη. Μας συμφέρει..!!! Τι λέει ο λαός μας; Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα..!! Είμαι σίγουρος πως ο κ. Βαρθολομαίος φοβάτε πολύ τα αντίποινα και γι αυτό πράτει ανάλογα.. Τα αντίποινα φοβόταν και ο Πατριάρχης Γρηγόριος Ε' γι αυτό έστειλε και το το “αφοριστικό” κείμενο... Βέβαια είναι λάθος που απονέμονται εκκλησιαστικές τιμές στον Πάπα Ρώμης αλλά σκεφτείτε λίγο πως θα αντιδρούσε ο Πάπας αν ο Οικουμενικός Πατριάρχης δεν τον αναγνώριζε ως "Επίσκοπο Ρώμης"... Όπως και τότε, σημασία έχει να μην σκανδαλιστούν αυτοί που πρέπει...
Προβλήματα του Πατριαρχείου
Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος πολλές φορές μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ομογένεια των Ρωμιών της Πόλης γενικά, αλλά και το Οικουμενικό Πατριαρχείο ειδικότερα. Την επίλυση των προβλημάτων αυτών επιζητεί με κατά καιρούς δηλώσεις του στον Τύπο, συναντήσεις με την Τουρκική πολιτειακή ηγεσία, αλλά και μέσω της διπλωματικής οδού. Σημαντικότερο αυτών θεωρείται το θέμα της άδειας επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, η οποία παραμένει κλειστή με απόφαση των Τουρκικών Αρχών από το 1971. Θεωρώντας ότι η ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας διευκολύνει την ανοχή προς τις μειονότητες, και ως εκ τούτου και την επίλυση των προβλημάτων της ομογένειας, είναι ένθερμος υποστηρικτής της υποψηφιότητας ένταξης της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και της (μετά τους σεισμούς του 1999) ελληνοτουρκικής προσέγγισης. Τέλος, επιδιώκει, σε συνεργασία με τοπικούς παράγοντες της Τουρκίας, να επισκέπτεται συχνά διάφορες περιοχές της χώρας, πατρογονικές εστίες ελληνισμού (Καππαδοκία, Μύρα της Λυκίας, Πέργαμος κ.ά.), όπου και τελεί τη Θεία Λειτουργία στα ερείπια ναών, σε ένδειξη συναδέλφωσης, κατευνασμού και αλληλοκατανόησης.
Ορθόδοξη ενότητα
Από την εκλογή του, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος θέλησε να συσφίξει τις σχέσεις των Ορθοδόξων Εκκλησιών. Για το λόγο αυτό κάλεσε όλους τους Προκαθημένους στο Φανάρι, από όπου έστειλαν μήνυμα ενότητας στον κόσμο. Οι Συνάξεις αυτές επαναλήφθηκαν το 1995 στην Πάτμο, τον Ιανουάριο του 2000 στα Ιεροσόλυμα και το Δεκέμβριο του ίδιου έτους στην Κωνσταντινούπολη και στη Νίκαια της Βιθυνίας.
Παρά ταύτα, δεν κατάφερε να εξομαλύνει τις ψυχρές σχέσεις με τον Πατριάρχη Μόσχας και Πασών των Ρωσιών Αλέξιο τον Β΄. Αυτές προέκυψαν καταρχήν από ζητήματα Ορθόδοξης διασποράς, αλλά κατόπιν και από το θέμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Εσθονίας, την οποία το Οικουμενικό Πατριαρχείο αναγνώρισε ως αυτόνομη το 1996 ενεργοποιώντας Πατριαρχικό και Συνοδικό Τόμο του 1923, ενώ το Πατριαρχείο Μόσχας εξακολουθεί να την θεωρεί επαρχία του, συνεχίζοντας το τετελεσμένο που προέκυψε με την ενσωμάτωση της Εσθονίας στη Σοβιετική Ένωση μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Παρόμοιο πρόβλημα προέκυψε και με την Εκκλησία της Ουκρανίας, της οποίας την ανεξαρτητοποίηση ζητούν από το Οικουμενικό Πατριαρχείο Ουκρανοί πολιτικοί, ενώ αντιδρά το Πατριαρχείο Μόσχας
Διάλογοι
Ως Οικουμενικός Πατριάρχης συνεχίζει την παράδοση των προκατόχων του, επιδιώκοντας τη συνέχιση του διαλόγου με τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τα άλλα δόγματα, παρακάμπτοντας τα εμπόδια που κατά καιρούς προκύπτουν. Στα πλαίσια αυτά, προσκάλεσε τον Πάπα Βενέδικτο ΙΣΤ΄ στο Φανάρι, ο οποίος ανταποκρίθηκε και πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη το Νοέμβριο του 2006, παρέστη στη Θρονική Εορτή του Πατριαρχείου και συνυπέγραψε Κοινή Διακήρυξη.
Επίσης, έχει ξεκινήσει Διαθρησκειακό Διάλογο (με κύρια θέματα την ειρήνη και το περιβάλλον) με τις άλλες μονοθεϊστικές θρησκείες, το Ισλάμ και τον Ιουδαϊσμό.
Περιβάλλον
Έχοντας επίγνωση του ότι η καταστροφή του περιβάλλοντος αποτελεί το κατεξοχήν σύγχρονο πρόβλημα, που απειλεί τη Δημιουργία του Θεού, ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ανέδειξε την προστασία του περιβάλλοντος αρκετά υψηλά στην «ατζέντα» της Πατριαρχείας του. Σε σημείο μάλιστα ώστε να έχει χαρακτηριστεί ως ο «πράσινος Πατριάρχης». Έτσι, καθιέρωσε την πρώτη Σεπτεμβρίου (αρχή του εκκλησιαστικού έτους) ως Ημέρα Προστασίας του Περιβάλλοντος. Επίσης, διοργανώνει τακτικά συμπόσια με αυτό το θέμα σε όλο τον κόσμο.
Προσωπικά τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο τον αγαπούσα και τον αγαπώ, ότι και να κάνει. Είναι Αιρετικός ή όχι; Πρόβλημά του! Εγώ καταλαβαίνω πως αυτή τη στιγμή σηκώνει στις πλάτες του ένα βάρος, μία ευθύνη που όλοι μας θα ευχόμασταν να μην σηκώσουμε ΠΟΤΈ!!! Μόνο και μόνο γι αυτό ΆΞΙΟΣ!!!
Πολυχρόνιον ποιῆσαι Κύριος ὁ Θεός τόν Παναγιώτατον καί Σεβασμιώτατον ἡμῶν Αὐθέντην καί Δεσπότην, τόν Οἰκουμενικόν Πατριάρχην, κύριον κύριον Βαρθολομαῖον. Κύριε, φύλαττε Αὐτόν εἰς πολλά ἔτη. Ἀμήν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου